Huoltosopimuksella varmistat, että kiinteistön tekniikka toimii 24/7

Huoltosopimuksella varmistat, että kiinteistön tekniikka toimii 24/7

Huoltotarpeiden ennakointi ja laiterikkojen välttäminen on parasta varautumista säästyä järjestelmien käyttökatkoilta ja paniikkikorjauksilta. Järjestelmän perin pohjin tuntevan asiantuntijan tekemällä vuosihuollolla varmistat, että kiinteistösi hyrrää ilman yllätyksiä.

Vikojen tai isompien vaurioiden ennaltaehkäisyn osalta kiinteistöä voisi verrata autoon.

- Valmistajan suositteleman vuosihuollon teettämisellä halutaan välttyä ikäviltä yllättäviltä ja kalliilta remonteilta. Huollossa auton konepellin alle jäävä tekniikka käydään läpi ja todetaan mahdolliset korjaustarpeet hyvissä ajoin. Sama pätee automaatiojärjestelmän vuosihuoltoon, RAU-järjestelmiin erikoistuneen Fidelixin Tero Wendelin toteaa.

Kun valmistajan asiantuntija käy järjestelmän säännöllisesti läpi, kiinteistön voi luottaa toimivan kuten pitää seuraavaan tarkastukseen.

 

Järjestelmäosaaja huolehtii säännöllisestä tarkastuksesta

Kiinteistön huoltotarpeet tunteva Sari Miettinen suosittelee tarkastushuoltoa 1-2 kertaa vuodessa, automaatiojärjestelmän iästä riippuen.

- Uudemmille, 1–5 vuotta vanhoille järjestelmille ja laitteille riittää yleensä yksi huolto vuodessa. Vanhemmille suosittelemme järjestelmän tarkastamista kahdesti vuodessa, sekä lämmitys- että jäähdytyskauden alussa.

Rakennusautomaation syväosaajan kanssa tehty vuosihuoltosopimus on kiinteistön hallinnoijalle huoleton ja turvallinen ratkaisu varmistaa, että huolto tulee tehtyä.

- Hoidamme sovitut huoltokäynnit aikataulun mukaisesti, ilman että niitä tarvitsee muistaa varata. Huoltosopimuksessa ei myöskään ole vuosimaksuja, joten asiakas maksaa vain tehdystä työstä.

 

Ennakointi on aina reagointia edullisempaa

Vuosittaisen tarkastushuollon hinta määräytyy sen mukaan, paljonko kohteen läpikäyntiin ja huoltoon kuluu aikaa. Huollon tekee aina nimetty, kiinteistön tunteva huoltomies, jolta on tarvittaessa helppo kysyä neuvoa muutenkin.

- Kokeneena järjestelmäkehittäjänä huomaamme tarpeet nopeasti. Pystymme katsomaan kiinteistöä kokonaisuutena ja suhteuttamaan korjausehdotuksia myös esimerkiksi kiinteistön energiansäästötavoitteisiin, Wendelin täsmentää.

Huoltokäynnistä sopimusasiakkaat saavat vuosihuoltoraportin, johon on kirjattu huomiot ja korjausehdotukset. Raportti auttaa kiinteistön hallinnoijaa ennakoimaan tulevaa ja on liitettävissä esimerkiksi osaksi PTS:ää.

- Sama kuin autossa tai vaikka terveydessä: korjaustoimet ovat tehtävissä helpommin ja edullisemmin ennakolta, kuin vasta vikoihin reagoiden, Tero Wendelin muistuttaa.

Lisäksi vuosihuoltoasiakkaat saavat varaosat sopimushintaan ja 24/7 huoltopäivystyksen asiantuntevan tuen.


Lue lisää huoltosopimuksesta referensseistämme Mäkkylän palvelukoti ja Stockmann.

Tilaa Fidelix-uutiskirje!